onsdag 19 september 2012

Ut ur bubblan - in i bubblan

Anmälde jag mig så äntligen till en skrivkurs. Det tar emot lite att jag kommer att sitta i en grupp med okända människor, kanske tvingas tala inför andra, eller läsa upp något inför andra.
Men när det gäller att skriva, prata om skrivandet och om litteratur överhuvudtaget känner jag att det kommer gå bra. 
Jag kan till och med längta efter det. Efter att få pröva något sådant här samtidigt som jag har vetskapen om att jag är introvert. 
Det är ett väldigt bra exempel på att någon som är så introvert som jag, faktiskt kan delta i gruppaktiviteter med okända människor, bara det är något som är viktigt för mig. 
Att det sedan kanske leder till att jag återigen beger mig in i bubblan än mer, för att skriva, kan jag också leva med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar