lördag 15 september 2012

Introvertpepp (citat)

När jag funderar på citat som har betytt något för mitt introverta jag dyker alltid ett citat från filmen Sånger från andra våningen upp.
Jag minns inte exakt hur det lyder, men något i stil med detta:
"Saliga äro de som sätter sig."
Det är från en dikt av Cesar Vallejo.
Den lilla enkla raden har fastnat i mitt huvud och ibland när jag står mitt i något kaos med barn som ska lämnas eller deadlines som ska passas dyker den upp.
Saliga äro de som sätter sig.
Det är som om den tar fram lugnet hos mig, påminner mig om att det här kaoset bara är tillfälligt, och förresten skulle jag hantera det mycket bättre om jag satte mig ner ett par minuter och tänkte igenom saker och ting.
Var lite mer introvert helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar