onsdag 12 september 2012

Introvert och inte homosexuell

Jag delade lägenhet med en annan kille men nu skulle vi flytta. Ett par, en kille och en tjej, kom och tittade på lägenheten. Vi visade, och berättade om det bra läget nära naturen, om att vi hade trivts så bra och om snälla grannar.
Efteråt fick jag höra på omvägar att paret gillade lägenheten och att de tyckte att jag och min pojkvän var så söta ihop.
Jag kommer ihåg hur jag tappade hakan. Hur jag bara inte kunde få in i mitt huvud hur de kunde få för sig att jag var homosexuell.
Jag ser mig själv som väldigt öppen, och om jag hade varit homosexuell eller bisexuell så är jag helt säker på att jag hade varit ute ur garderoben vid det här laget.
Sedan har liknande misstag hänt vid ytterligare ett par tillfällen, jag har alltid varit lika oförstående.
Tills nu.
För jag läste på ett forum att min typ av personlighet, med bland annat den introverta delen men också annat, är ovanlig bland heterosexuella män. Och att andra introverta män också har råkat ut för det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar