fredag 21 september 2012

Introvert fristad nummer fyra

Det finns ett rum i alla hem som går att låsa. Ett rum dit du kan gå och där du får vara i fred, utan att någon ifrågasätter din rätt att gå dit, utan att någon ens frågar varför du går dit.
Då är det förstås också ett utmärkt rum för en introvert.
Därför började jag inreda och göra fint i våra badrum här hemma. Resten av familjen tyckte väl jag var tokig, men det hjälpte mig mycket.
Mitt under värsta släktmiddagen kan jag smita in, bland blommor, tidningar, en roliga tavla. Och låsa.
Självklart går det att utvidga det där lite, och skapa en eller ett par introverta hörnor även där det inte finns lås. Kanske en liten arbetshörna bara för mig, kanske en liten läshörna bara för mig. Det krävs inte mycket plats med någon liten hylla och ett litet bord.
Mitt hem är min borg.

1 kommentar:

  1. Så himla fin och bra idé! Toaletter brukar också vara min lilla tillflykt när det inte finns någon annastans att ta vägen. Ska också ta och piffa upp toaletten tror jag :) /Helena

    SvaraRadera