fredag 21 september 2012

Introvert helvete nummer tre

Jag har ett jobb där vi börjar varje dag med ett stort möte. Alla på avdelningen träffas för att gå igenom vad vi gjorde igår och vad vi ska göra i dag.
Nu är jag trygg med mitt jobb, och med mina kollegor. Men lik förbaskat är det en pina varje dag. Det sägs att introverta har svårt att vakna på morgonen. Tänk då att gå direkt från sängen och hemmet till ett stort möte. Varje dag.
På dessa möten bestäms till rätt stor del min lön, min framtid och min status på jobbet.
Sannerligen ett introvert helvete.
För att inte tala om alla andra möten man måste uthärda i livet. Föräldramöten, idrottsföreningsmöten, vägföreningsmöten, bostadsrättsföreningsmöten.
Varför denna fixering vid möten? Demokratin måste hitta bättre vägar att samla upp synpunkter. Arbetslivet måste hitta effektivare sätt att samla styrkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar