onsdag 19 september 2012

Introvert på charter - hur ska det gå?

Efter enträgna uppmaningar av min extroverta fru bokade jag i dag en chartersemester till Kanarieöarna i vinter.
Det bär emot att lägga så mycket pengar på något jag förmodligen inte kommer att uppskatta så mycket. Jag har aldrig varit på charter men jag misstänker att det är långt ifrån himmelriket för en introvert. Alltid äta med en massa andra människor, alltid vara ute bland en massa okända, en ovan miljö, inget eget hem att krypa in i utan bara ett litet hotellrum.
Dessutom har jag ju inget emot den Svenska vintern egentligen. Jag gillar nog den bättre än sommaren.
Men jag ska nog hitta några strategier och knep för att njuta av den veckan också.
Barnvagnspromenader med den minsta till exempel. Kvällar på balkongen med frun. Stanna ensam på rummet med sovande barn och skicka ut frun på kvällsnöjen. Jogga tidigt på morgonen på stranden.
Det finns alltid vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar