fredag 24 maj 2013

Skyddande bubblor

Det måste handla om bubblor. Det slog mig häromdagen när jag var ute och sprang.
För jag har länge funderat över varför jag som introvert tycker om att lyssna så mycket på musik. Som när jag är ute och springer. Gärna hög och intensiv musik.
Till och med när jag jobbar kan jag gilla att ha på hög musik, trots att jag i rimlighetens namn inte borde  göra det eftersom det blir mycket intryck.
Men på samma sätt som det kan bildas en skyddande bubbla kring mig, på gott och ont, när jag plockar upp telefonen, kan det ske detsamma när jag sätter på musik.
Jag kan nästan se bubblan, där jag springer eller sitter framför datorn. Som en gigantisk såpbubbla uppbyggd av små noter som svävar omkring mig och som är ett litet hinder för omgivningen att kränka min sfär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar